juli 28, 2007

Etalage

Misschien is het al opgevallen maar heb iets met ramen. Ik hou vooral van oude ramen en alles wat daarin zoal kan reflecteren. Hieronder is natuurlijk niet zomaar een raam maar een etalage. Gevoel voor het absurde overviel me eensklaps...let op de details (je kan de foto's immers uitvergroten door erop te klikken ;-) )...vlak daarop de beweging rond en in de etalage.

(C)V.L.

Grappig dat bepaalde mensen graag rond mijn camera dartelen, niet opvallend maar degenen die er meer dan één keer op staan, keken meermaals recht in mijn camera en wisten dat ze gefotografeerd werden. Hoe ze zich precies moesten gedragen, wisten ze niet, voelden zich lichtjes geambeteerd maar deden uiteindelijk alsof hun neus bloedde. Na de laatste foto heb ik echter plaats moeten maken voor iemand anders, er stond opeens een man naast mij en ik voelde dat die iets wou maar wat, wist ik niet. Toen ik naar hem keek, vroeg hij of ik gedaan had. Enfin, ik was voldaan, haha. Bleek dat die man gewoon een stoere toeristische foto wou trekken van zijn zoon (de jongen met het zwarte t-shirt) voor dat etalageraam.
Je ziet op de laatste foto tevens dat verschillende mensen gewoon zo met een fles water in hun hand rondlopen. Ik ook. Het was dan ook 40°C. Een beetje hot voor iemand die vertrokken was vanuit België met povere 23°C. De foto's heb ik vorige week in Praag getrokken, voor degenen die zich dat mochten afvragen. Zal nog wel een en het ander over mijn reis vertellen want was daar namelijk een zielsgenoot ( uit Virgin Islands, ook niet bepaald dichtbij) van dertig jaar ouder tegengekomen, als het niet meer was.