oktober 14, 2008

Home sweet home

Doet even raar na zoveel tijd hier letters te zitten typen ... . Nochtans passeert deze blog regelmatig mijn neus maar al die tijd was het net of het een of andere voorpagina was, waar je niet veel aandacht aan besteedt. Toch waren er van die momenten dat ik bepaalde stukken teruglas en genoot van de wisselwerking die er onderling was met momenten. Ben blij dat deze blog toch nog bestaat, leuke herinneringen. Ja, het waren hier toffe tijden: humor, absurditeit en allerhanden filosofieën vlogen hier om elkaars oren. (Ben net in 'Van Dale' onder oor gaan kijken, wat een lijst zeg)
Voor diegenen die hier soms toevallig nog komen passeren ...it's been a while ago, ben even bezig geweest met mezelf te verwezenlijken. Wat ik al heel mijn leven doe in feite, lol, maar deze keer was het toch even iets anders dan voorheen want er is degelijk iets voortgesproten uit die intensieve arbeid van een jaar lang. Gekapt met een aantal belangrijke zaken en ik blijf kappen als het moet. Opnieuw creëren ook uiteraard. Ik kijk dus tevreden terug naar die evolutie.
Zelfexpressie is meer via beeld i.p.v. via het woord beginnen gebeuren. Schrijven heeft altijd een therapeutisch effect gehad maar mij via beeld uitdrukken, wat ik daarvoor ook al wel had, heeft nu permanent een plaats genomen in mijn leven (want heb de manier gevonden waar ik me toch wel 100% goed in voel en wat anderen ervan denken is dan weer minder belangrijk. Wat telt, is wat ik er zelf aan heb. Alhoewel appreciatie natuurlijk welkom blijft. Toch iets waar ik het moeilijk mee had vroeger ... trok me nog teveel iets van anderen aan en tegelijkertijd kon ik dan weer soms compleet onverschillig en arrogant uit de hoek komen ... enfin, is wat meer in balans nu, ik zei ... meer) alhoewel woorden ten gepaste tijden niet wegbleven, vooral humor niet. Humor is liefde hé, en ja absoluut iets wat mensen op een positieve manier aan elkaar bindt.
Het doet i.i.g ongelooflijk deugd om na al die tijd nog eens voluit te schrijven ... . Dingen komen en gaan, en komen terug bij mij. Net zoals de mensen, komen en gaan en komen terug en gaan weer en komen terug ect., wat ik al heel mijn leven ondervind. En meestal voelde het eigenlijk niet slecht aan, het voelde meestal spontaan loslaten, aan ... behalve in enkele jammerlijke gevallen, maar dat is gelukkig passé.
Blijkbaar ben ik nog geen haar veranderd op gebied van schrijven, lol, jaja, uitweiden en zelfgemaakte taal gebruiken soms, lol, heb ik blijkbaar niet afgeleerd ... .
Hier kon ik dan ook steeds mezelf zijn, dus waarom nu ook niet?
Ik denk dat ik wel een gepaste foto heb hierbij: 'Song of salvation', die gaat over een vrouw die zich ontdoet van alle belemmeringen en opgelegde normen, dingen van buitenaf maar tevens díe dingen die ze zichzelf oplegt ... it's all in your head ... well, why not make the best of it in your head? :). Niet te vergeten ... zich ontdoet van alle zonden.
Wat is eigenlijk een zonde? Moraal kan straight en rechtlijnig zijn maar aan de andere kant ook heel subjectief. Wat bekijk ik zelf als zonde? Wel, men weet zelf wel best wanneer men iets doet dat niet ok is ... als men wat 'zelfbewust' is tenminste. Dat 'zelfbewuste' kan natuurlijk door omstandigheden en in de mate dat men het toelaat, ferme bochten maken ... en hopelijk dat het dan vroeg of laat terug goedkomt.
I.i.g, men mag zichzelf nooit vergeten te vergeven ... ok, ik heb het hier niet over extreme dingen hé ..want die zal men zichzelf nooit kunnen vergeven, behalve misschien als men niet goed wijs is en men zijn daden wijst aan het een of ander, of het nu een God of een mens of een gesteltenis is ... euh, in dat gaval zal men het zelfs niet in overweging nemen zichzelf iets te vergeven, daar men het als 'normaal' beschouwt?
... maar voilà, een vrouw die dus genoeg nodeloos geboet heeft, terwijl ze het zelf toeliet, maar die zich uiteindelijk bevrijd heeft.

Kleine aanpassing en mijn excuses: omdat ik gemerkt heb dat ik op de naam onder mijn foto gegoogled ben geweest, heb ik de foto verwijderd ... wil deze blog houden voor mezelf en degene die me al wat langer kennen maar verder dan dat hoeft dat niet te gaan ;-)